محیط دانشگاه‌ها باید کاملاً علمی و به دور از سیاست‌زدگی باشد
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: محیط دانشگاه‌ها باید به سمت و سوی توسعه علمی رفته و در دانشجویان آگاهی‌های سیاسی ایجاد شود اما از سیاست‌زدگی به شدت پرهیز شود.

  •  
  •  

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه با تاکید بر اینکه در اداره دانشگاه آزاد اسلامی باید به مطالبات مقام معظم رهبری در این زمینه توجه ویژه شود؛ اظهار داشت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از کارگزاران نظام این است که رشد علمی متوقف نشود و این نکته مهم امروز باید مورد توجه تمام بخشهای علمی بویژه دانشگاه آزا


د قرار گیرد.

وی بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان یک مجموعه آموزشی باید دور از نگاه سیاسی و بر مبن

خبرگزاری فارس: «آقای نماینده» روزی معلم مدرسه بود/ از اولین روز مدرسه تا ماجرای «گمشده»‌

ای شایسته‌سالاری اداره شود.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس ادامه داد: نظر کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی این است که دانشگاه آزاد اسلامی که بخشی از وزارت علوم بوده با عنوان یادگار امام راحل باید مورد توجه قرار گرفته و بر اساس شایسته‌سالاری اداره شود.

خسروی در ادامه با اشاره به عزل ونصب‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی مسبب تغییر و تحولاتی که انجام می‌شود تصمیمات هیئت امنا بوده که یکی از این اعضا، وزیر علوم است و به نوعی می‌توان گفت تصمیمات گرفته شده در هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی خارج از اختیارات دولت است.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی رتبه نخست رشد علمی را در خاورمیانه داشته و همچنین در بسیاری از شاخص های علمی رشد و پیشرفت چشم‌گیری را شاهد هستیم باید فضای دانشگاه‌ها به سمت و سویی برود که بتوانیم در افق 1404 شاخص علمی تعریف شده را بر مبنای سند چشم‌انداز محقق کنیم.

خسروی با بیان اینکه محیط دانشگاه‌ها باید سرشار از جو علمی و آگاهی‌های سیاسی باشد، اظهار داشت: محیط دانشگاه‌ها باید به سمت و سوی توسعه علمی رفته و در دانشجویان آگاهی‌های سیاسی ایجاد شود اما از سیاست‌زدگی به شدت پرهیز شود.

وی افزود: نمی‌شود به طور صریح درمورد وضعیت دانشگاه آزاد اظهارنظر کرد؛ اما کمیسیون آموزش مجلس نسبت به این تغییر و تحول سریع دانشگاه آزاد خوش‌بین نبوده و به طور دقیق پیگیر عملکرد سرپرست وزارت علوم و ریاست دانشگاه است.

نماینده مردم تربت حیدریه متذکر شد: عملکرد دانشجو، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی مثبت بوده و ما از این مجموعه انتظار عملکرد احسن را داریم، باید جایگزین دانشجو فردی توانمند همراه با سوابق علمی و کارنامه درخشان باشد نه اینکه مدیریت دانشگاه آزاد با اهداف کوتاه مدت سیاسی جریانی خاص انجام شود.

خسروی ابراز داشت: برای ما فرد مهم نبوده بلکه تحقق شاخص‌ها در راستای اهداف و نظام مهم است؛ از همین رو کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر دانشگاه بوده و باید وزیر علوم و نیز رئیس دانشگاه آزاد در برابر این موضوع پاسخگو باشند.





تاریخ: چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 395
بازدید کل : 110134
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت